Module 5 les 8: Weggevers

Je hebt nu je aanbod uitgewerkt en weet wat je gaat aanbieden. Nu komt de volgende stap. De date fase met jouw klant. Weet je het nog, van Tinder naar Trouwen?

Het is nu tijd om jouw klant kennis met jou te laten maken. Hij of zij wil graag meer van je weten. De klant wil zien, merken en ervaren welke waarde jij biedt en óf jij hem/haar echt verder kunt helpen. Een manier om mensen kennis met jou te laten maken is de gratis weggever. Het is voor jou als ondernemer onderdeel van jouw strategie, daarmee ervaart de klant jou al en krijgt hij of zij waarde. Je kunt het vergelijken met de promotie van een nieuwe smaak drinken. Misschien heb je het wel eens gezien in de stad dat mensen kleine blikjes drinken uitdelen om je te laten proeven. Bevalt het je? Dan ga je naar de winkel om dit product te halen. Dit doe je sneller als je het al eens geproefd hebt, dan wanneer je zomaar een nieuwe smaak drinken in de schappen ziet staan.  

Wat kun je nu als dienstverlenende ondernemer aanbieden om mensen kennis met jou te laten maken?
Er zijn heel veel mogelijkheden:  

  • Ebook 
  • Gratis online module (bijvoorbeeld en eerste module van jouw programma)  
  • Infographic  
  • Video-serie  
  • Challenge  
  • Webinar  
  • Templates of checklists  
  • Events  

Naast dat je de klant kennis met jou kan laten maken en je een tipje van de sluier oplicht met betrekking tot de waarde die jij deelt, is het ook een manier om jouw emaillijst op te bouwen en dus daarmee dus ook contact met jouw (potentiële) klanten kunt onderhouden via de mail. Door de emaillijst kun je trouwe volgers extra waarde geven door mails met content te sturen, maar hen ook als eerste op de hoogte te brengen van een eventueel nieuw aanbod. 

Hoe je de weggever inzet vind je in het werkboek.