Module 3 les 2: de waardepropositie

We gaan het nu hebben over jouw waardepropositie. Je hebt nagedacht over jouw onderscheidend vermogen. Dus hoe en waarmee onderscheid jij je van je collega's. Waarom zou de klant voor jou moeten kiezen?

Met het formuleren van de waardepropositie ga je dit samenvatten in een of enkele zinnen. Het beschrijf jouw unieke oplossing die jij hebt, biedt, geeft voor jouw ideale klant. Een mooi uitgangspunt hierbij is dat je jouw klanten een ervaring wilt geven. Je wilt dat mensen een positief gevoel en beeld krijgen en dit vasthouden. Dus het gaat over het gevoel wat je ze geeft en wat je achterlaat. 

Denk dus na over de gehele beleving bij jouw producten en diensten. Heb je nu alleen een product of dienst in gedachten?! Denk dan na hoe jij hier een ervaring aan toe kunt voegen.

Mocht je dit lastig vinden, gebruik dan de community om dit te delen en samen met ons en de andere deelnemers hierover te sparren. Hier kun je ook jouw waardepropositie delen en testen.

Hoe je deze gaat omschrijven vind je terug in het werkboek.