Module 2 les 6: de ideale klant formule

Wanneer jij je ideale klant eenmaal geformuleerd hebt, is het fijn als dit samen kunt vatten in één zin. Deze zin helpt je om bijvoorbeeld tijdens een netwerk gesprek of een event in een ademteug kunt benoemen met wie je het liefst werkt.  

Zo maak je direct duidelijk wie jij zou kunnen helpen. Dit is prettig voor je gesprekspartner, maar ook voor jezelf.

 

Misschien herken je het wel. Als je in gesprek bent kan het zijn dat je getriggerd wordt door een bepaalde zin of opmerking waar je je in herkent. Dit wil je ook als mensen met jou in gesprek zijn. Je wilt dat ze zichzelf ergens in herkennen of misschien iemand in hun omgeving. Wat je vaak ziet is dat mensen je graag helpen en kennissen, familieleden, relaties naar je doorverwijzen als ze denken dat jij de geschikte persoon bent.

Denk dus na over deze specifieke zin over jouw ideale klant. Maar bedenk je ook dat je elke pitch afstemt op de persoon die je voor je hebt. Maak er dus geen vastomlijnde talk van, maar stem af.