Module 2 les 5: piramide van maslow

Als je weet wat de pijn van jouw klant is en hoe jij daar een oplossing voor biedt, heb je het over het resultaat. Resultaten zijn belangrijk om te formuleren. Het gaat hier namelijk om het vervullen van de wens van de klant. In sommige gevallen gaat het zelfs om een transformatie. Als iets om een transformatie gaat, dus iets heel belangrijks in het leven van jouw klant, verhoogt dat de koopbehoefte. 


Als je aan de slag gaat met resultaten kun je die formuleren aan de hand van sociale motieven. Sociale motieven komen voort uit de piramide van Maslow. Deze piramide geeft de behoefte van mensen weer aan de hand van belangrijkheid. De onderste laag moet vervuld zijn voordat je d
e behoeften van de lagen erboven kunt vervullen. Hieruit blijkt dat economische zekerheid, veiligheid, stabiliteit en erbij willen belangrijke behoeften zijn en dat jij daar een grote rol in kunt hebben. 

 

Hieronder vind je een afbeelding van deze piramide. In het werkboek vind je de uitleg die hierbij hoort.

1