Module 2 les 4: in gesprek met jouw klant

Als je het gouden document hebt aangelegd ga je met je klant en/of potentiële klanten in gesprek. Het liefst ga je met tientallen mensen in gesprek. Wat je namelijk wilt is zoveel mogelijk letterlijke taal van jouw klanten noteren in jouw gouden document.  

 

Dit is echt een stap die je niet mag overslaan in het hele proces. Tijdens deze gesprekken met klanten en potentiële klanten ga je de vragen stellen die je ook in de vragenlijsten vindt om jouw ideale klant te formuleren. Je gaat als het ware jouw antwoorden checken. Tijdens deze gesprekken check jij jouw gevoel bij de klant en of je het idee hebt dat deze overeenkomt met de klant waar jij het allerliefst mee werkt. Als dit een 100% score is dan ga je de letterlijke taal van de ideale klant overnemen in jouw gouden document. 

 

Vraag dus onder andere letterlijk wat het probleem van de klant is. Wat zij of hij het liefst wil en waar de behoefte ligt. Wat is jouw klant nodig, wat is de klant van jou nodig en hoe kun jij helpen/ondersteunen?  

 

Maak een lijst met mensen en ga deze mailen/bellen. Vraag of ze je willen helpen omdat je jouw bedrijf verder wilt uitbouwen. Je zou graag eens met ze willen praten.

Schrijf tijdens deze gesprekken letterlijk op wat jouw (potentiële) klanten zeggen. Dit verwerk je in jouw gouden document en daarmee maak je het een onmisbaar document in jouw bedrijf. Ik leg het verderop in deze training nog verder uit. Maar de teksten die je opschrijft tijdens de gesprekken met klanten en potentiële klanten zijn de basis voor alle teksten, content en websites teksten die je gaat maken.  

 

Als je nog geen klanten hebt is het een gouden tip om een oproep op social media te plaatsen en te vragen of er mensen zijn die zich herkennen in jouw ideale klant profiel en jou willen helpen.