Module 1 Persoonlijk: Wie ben jij als ondernemer en hoe zie jij jouw (ondernemers)leven voor je?

We gaan het in deze module hebben over jou. Wie ben jij als ondernemer en hoe zie jij jouw leven voor je? Hoe zie jij jouw bedrijf voor je? Wat wil je graag? Waar verlang je naar? Ik daag je uit om alle kaders los te laten en helemaal uit te gaan van jouw idee, jouw droom. Dat gaan we omzetten naar de realiteit. Ik geloof er in dat dat kan! En jij?!

Jij bent jouw bedrijf! Een uitspraak die je ongetwijfeld wel eens hebt gehoord. Maar is dat ook zo? Ben jij jouw bedrijf? Ik vind dat altijd een mooie vraag om over na te denken. En gun jou deze vraag ook. Hoe kijk jij hier tegenaan? Heb jij hier al eens over nagedacht? 

Ben jij jouw bedrijf? Of ben je ondernemer en heb je een bedrijf?  

 

Wie jij bent als ondernemer is voor mij 1 van de belangrijkste aspecten van het fundament van jouw bedrijf. Maar ik twijfel of je kunt zeggen dat jij jouw bedrijf bent. Wel is het belangrijk om jezelf als ondernemer goed te kennen. Te weten waar jouw kwaliteiten en valkuilen liggen. Als jij weet wie je bent en waar je voor staat heb je de basis om jouw businessmodel vorm te geven. Daarom besteden we daar in deze eerste module uitgebreid aandacht aan. 

 

Ga aan de slag met de vragen en opdrachten in dit werkboek. Belangrijk hierbij is om je te realiseren dat je niet alle vragen in 1 keer hoeft te beantwoorden. Soms heb je wat langer de tijd nodig om goed antwoord te kunnen geven op de vragen. Dit is juist de bedoeling van het proces. Geef jezelf hier de tijd en de ruimte voor. 

En juist omdat dit een heel proces is wat je in werking zet, is het logisch dat je wisselt van antwoorden en twijfelt. Naar mate je de opdrachten verder uitwerkt zul je merken dat je steeds consistenter en zekerder gaat worden van je antwoorden en richting. 

Dus HAVE FUN met het visualiseren van jouw ideale leven en alles wat daarbij komt kijken! 

Na deze module:

  • Weet je hoe je jouw passie en dromen kunt ontdekken
  • Weet je wat jouw doel en geloof is.
  • Heb je jouw 'why' 'how' en 'what' in beeld.
  • Heb je een beeld van jouw bedrijf voor de toekomst.
  • Ken jij jouw kwaliteiten, drijfveren en kernwaarden en merkwaarden.

Eigen doelstellingen: